Alweer 3 weken in `t heerlijke Melbourne vertoeven - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Karen Voorbergen - WaarBenJij.nu Alweer 3 weken in `t heerlijke Melbourne vertoeven - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Karen Voorbergen - WaarBenJij.nu

Alweer 3 weken in `t heerlijke Melbourne vertoeven

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

08 Februari 2009 | Australië, Melbourne

Iets meer dan een week geleden berichtte ik jullie over het warme weer.. nou dat hebben we geweten. Het bleek dus een hittegolf te zijn, die in 100 jaar niet zo erg is geweest! De afgelopen week was het gelukkig iets beter te doen, hoewel het vandaag weer 43 graden is.
Maar genoeg over het weer, want ik maak jullie stikjaloers!

1 Februari was het hier Chinees Nieuwjaar. Althans, officieel was dat 26 jan. Maar i.v.m. Australia Day, dat op dezelfde dag valt, wordt het 1 feb, gevierd.
Het was een hele happening. Normaal lijkt het al of je door de straten Azie loopt, maar dit keer was het nog veel erger. De straten zagen er zwart van! Opzich was het niet heel bijzonder, er was een groep mensen verkleed, die bij elk chinees tentje stopten en een soort 'toneelstukje/dans' opvoerden en na afloop onwijs veel rotjes werden afgestoken wat dus een hoop lawaai veroorzaakte!
Gedurende de dag begon ondertussen de spanning bij mij al iets opte lopen, aangezien the men`s final van de Australian Open tussen Federer en Nadal zou gaan. Het hele plein op Federation Square zat volgeladen en iedereen volgende de wedstrijd aandachtig. Helaas heeft de beste niet gewonnen, en moest zelfs ik een klein traantje wegpinken toen Roger in tranen uitbarstte bij z`n toespraak. Ik word nog een emotioneel wrak hier haha!
Maargoed, snel een terras opgedoken en een wijntje gedronken en ook ik was weer over de ergste klap heen. Diaan was alleen maar dolgelukkig omdat Nadal gewonnen had stinkerd!

De volgende dag was weer een dag waarop het warmer was dan een blanke Nederlander niet zo goed kan 'handelen'. Dus wat deden de damens, een shoppingmal bezoeken! Eentje die we nog niet eerder bezocht hadden, dus dat was weer 1 groot feest. We hadden elkaar gezegd alleen te gaan kijken, maar wat wil je als je een Guess winkel instapt en je een onwijs groot mooi horloge ziet liggen, Hij smeekte me om gekocht te worden, dat was dus weer een van mn vele zwakke momenten!
Daarna zijn we naar een Chocolatbar geweest. Lara had al een paar keer smachtend voor de ramen gestaan, en omdat ze ons over 2 daagjes zou gaan verlaten zijn we dit keer wel naar binnen gestapt. We hebben hier heerlijk chocoladefondue met fruit gegeten! Maar we willen uiteraard wel op de lijn blijven letten, dus `s avonds heel fanatiek de sportschoenen aangetrokken, en gaan hardlopen rond het park. We zweette ons kapot, maar goed voelde het wel!

De volgende dag, dinsdag 3 feb. was Lara`s laatste dag, en haddden we zin daar nog iets moois van te maken! Die nacht had ik bedacht dat het misschien wel leuk was om fietsen te huren. Dus zo gezegd zo gedaan. De meiden gingen al fietsend op pad. Maar niet zoals in Nederland, we moesten een onwijs hippe helm dragen! Anders loop je het risico een boete van 50 dollar te krijgen, daar hadden we uiteraard geen trek in! Het was een heerlijk dagje. We zijn naar st. Kilda gefietst, Chapelstreet ontdekt, schijnt DE straat te zijn om uit te gaan, het zag er in het voorbijgaan dan ook wel erg gezellig uit met wederom onwijs veel leuke winkels, maar dit keer niet aan ons verlangen toegegeven. We zijn vervolgens langs de kustlijn van St. Kilda beach gefiest en binnendoor terug, door de Botanical Gardens waar we nog een Memorial War building hebben bezocht, Vanaf het dak had je hier een heel mooi uitzicht over heel Melbourne. Om 17uur moesten we de fietsen weer inleveren en zijn we aan het water op een terras neergeploft! Hier hebben we uiteraard weer lemon lime & bitters gedronken. Dat is ons favo drankje hier in Australie (zonder alcohol)! En tot mijn verbazing zag ik ineens dat ze op het terras een 'kaasplankkje' hadden. En tsja..dat hoef je tegen Diaan geen 2x te zeggen, Die moest besteld worden! Onder `t mom dat het Lara`s laatste dag was,mocht het! We hebben genoten en zijn daarna lekker naar `t hostel gegaan om te eten en ons op te tutten voor de laatste stapavond met z`n 3`en. Tot m`n schrik zag ik dat ik onwijs verbrand was.. wat is zo`n fietstocht in de zon met een heerlijk koele wind funest! (Ik ben nu dan ook heel fijn onwijs aan het vervellen..daar gaat m`n bruine laag!)
`s Avonds zijn we naar Chapelstraat in St. Kilda geweest. We doken een mexicaans barretje in waar we heerlijk onder `t genot van een kan sangria op een bank geluierd hebben, even wat anders dan al die harde houten stoelen in `t hostel!
In deze bar waren een paar locals waar we mee aan de praat raakten, en zij wisten nog wel een hele leuke tent. De zaak werd gesloten en we zijn met z`n allen naar the Vinyard geweest. Leuk barretje, waar we heerlijk Melbourne beer gedronken hebben, Ik begin het echt te waarderen! Rond een uurtje of 3 hadden ze toch wel genoeg van ons en werden we de tent uitgeschopt. Lara had uiteraard weer eens zin in een Mac Flurry. En wat een geluk, ook hier was er 1 om de hoek.(Die zit hier echt om de 50 meter, en dan overdrijf ik niet!) Helaas hadden ze geen Mac Flurry, maar wel chocolat dip cookies, dus ons daar maar aan toegegeven. En ook nog maar een wrap, want we hadden toch wel flinke honger! Na afloop snel een taxi genomen en ons bedje ingedoken. Was wederom een geslaagde avond!

De volgende ochtend was Lara al vroeg (lees kwart voor 11) opgestaan om al haar spullen bij elkaar te verzamelen, en Diaan en ik bleven nog even lekker liggen, tot een uurtje of 2. `s Middags nog even onze mail gecheckt en toen opweg naar het busstation, waar we lara op de bus naar Sydney hebben gezet en uitgezwaaid. Nu waren Diaan en ik nog maar samen, Maar niet getreurd, samen hebben we het er niet minder leuk op! Vannacht vertelden we elkaar nog, in een iets aangeschoten bui, dat we zo onwijs blij met elkaar zijn en het zo top hebben samen!

De volgende dagen hebben we overdag niet heel veel gedaan, want ik wilde de zon zoveel mogelijk vermijden! We hebben dus eindelijk daadwerkelijk een poging gedaan om werk te zoeken. En hopelijk is ons zoekwerk niet voor niks geweest, want vanaf volgende week begint het plukseizoen en is er plenty werk volgens de man van een fruitplukkantoor van deze regio. We moeten hem aanstaande maandag terugbellen, en dan wist hij meer. Dus duim allemaal maar flink mee daar in Nederland1 Maar wie wil 2 van zulke leuke meiden nou niet als werknemer haha! Nadat we dus wisten dat we vanaf volgende week waarschijnlijk niet meer in de grote stad zullen vertoeven maar in een afgelegen plaats, hebben we besloten het er de laatste dagen nog even flink van te nemen! We zijn dus lekker elke avond op stap, en ontmoeten alleen maar nieuwe mensen. Het lijkt wel of we een bezienswaarsigheid zijn als we hier een bar binnen stappen! Helaas denken alle locals hier dat we of Duits zijn, als ze ons Nederlands tegen elkaarf horen praten. En als ze ons niet horen praten maar alleen onze blonkde koppies zien, zijn we Zweeds! Nee we zijn Dutch roepen we dan in koor! En dan zijn ze plots nog meer geinteresseerd haha!

Tot slot nog 1 ding, gister hebben we Yahtzee gekocht. Heerlijk fanatiek dobbelen, en dan niet kunnen stoppen omdat we allebei willen winnen! Wat is het hier toch nog altijd genieten geblazen.
Morgen (zondag) nog even genieten van het St. Kilda festival. Alle straten schijnen dan afgezet te zijn waarop er dan allemaal stents staan waar muziek gedraaid wordt en er gedanst en gegeten wordt! Dat pikken we dan nog maar even mooi mee!

Waarschijnlijk is dit voorlopig even m`n laatste berichtje, Aangezien we (hopelijk) naar een boerengehucht vertrekken en daar geen wireless internet zal zijn. Ik zal nog even de laatste foto`s plaatsen, wederom in m`n Melbourne map.
Link:http://www.mijnalbum.nl/Album=YFD8E3I8

p.s. ik heb ook nog even wat ontbrekende foto`s van The Great Ocean Road toegevoegd aan m`n map 'autorit'. Deze wilde ik jullie echter niet onthouden dus nu alsnog.
Link: http://www.mijnalbum.nl/Album=XXKPPS8Q

Dikke Kus!

• 07 Februari 2009 - 19:37

Marcella:

Ha Karen,

Zo te lezen genieten jullie enorm. Nog effe dan en dan weer werken?! Veel plezier en geniet maar daar down under!

Groetjes Marcella

• 08 Februari 2009 - 12:09

Mams:

wat een leuke en mooie foto's heb je gemaakt.Vooral die van The Great Ocean Road.Bijna net zo mooi als dat ik ze maak !!haha
    Liefs, mama

• 08 Februari 2009 - 14:52

Pauline:

Hey Karen,

Haha, ik lees wel dat het bierdrinken je steeds beter af gaat, ga zo door (Y)! Als je terugkomt naar Nederland wil je niet anders meer, haha!
    Zo te lezen vermaken jullie je prima en heb je het prima naar je zin!
    Wij zijn lekker aan het werk in de kou en leven hier in Brabantse naar de carnaval toe dat over 2 weken plaatsvindt :D..

Liefs Pauline

• 09 Februari 2009 - 07:06

Marieke:

Hoi Karen,

Leuk weer om te lezen! Maarre...kijk je wel uit met al die bosbranden?? Vreselijk joh, en het is 45 km onder/boven jou...

Veel plezier nog verder en ik kijk al uit naar je volgende blog :-)

• 09 Februari 2009 - 07:16

Marieke:

Eh...Marieke=buuf van nr 17 (effe voor de duidelijkheid maar weer haha)

• 10 Februari 2009 - 08:56

Hey meiden (Diaan ook),

ziet er super uit zeg! Ben stiekem best een btje jaloers op jullie..zit ik hier aan de wiskunde :(.
    Maar k*t dat federer die finale heeft verloren he..ik heb ook een traantje gelaten hoor ha ha!
    Nou meiden heel veel plezier! Kijken jullie uit waar jullie heen gaan ivm de bosbranden?!

• 10 Februari 2009 - 09:00

• 10 Februari 2009 - 09:10

• 12 November 2009 - 21:43

David:

Verschrikkelijk mooie foto's!!! :D

Uiteraard wint de beste het Australian Open!!! ;)
    Mag dat even duidelijk zijn