The Stray-family - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Karen Voorbergen - WaarBenJij.nu The Stray-family - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Karen Voorbergen - WaarBenJij.nu

The Stray-family

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

16 Mei 2009 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Na heel lang wachten, ben ik daar eindelijk weer! Het is niks dat ik zo lang niks geschreven heb, dat betekend wel dat ik ontzettend veel te vertellen heb en niet goed weet waar te beginnen. Het handigst lijkt me bij het begin.

11 april ben ik op Auckland geland, vanuit Sydney. We kwamen rond een uur of 11 `s avonds aan, dus zodra we het hostel bereikt hadden zijn we meteen ons bed ingedoken!
De volgende dag hebben we met een bus de stad verkend, we kwamen tenslotte naar NZ om iets te zien! Heerlijk rond gereden en eindelijk weer eens een Starbucks gezien, waar we dan ook niet voorbij konden lopen zonder een koffie te doen.
Het was eerste paasdag en alle winkels waren dicht, gelukkig had Diaan een onwijs lieve mededeling van haar vader ontvangen, dat we op zijn kosten uiteten mochten. Dat hebben we ons dan ook geen 2 keer laten vertellen. Heerlijk in de haven buiten op het balkon met stokjes gegeten, jawel dit kosten even wat oefenwerk, maar voor een eerste keer ging het niet slecht heb ik me laten vertellen...
Terug in het hostel hebben we wat op de bank voor de tv gehangen, want jawel we zouden Lara weer in ons armen sluiten, zij zou samen met ons door NZ gaan touren. Rond een uur of 12 `s nachts stond ze dan, voor ons neus. Wat was het goed haar weer te zien! We hebben dan ook nog heerlijk zitten kletsen tot in de vroege uurtjes, want er moest veel bijgepraat worden. De volgende dagen hebben we Het Auckland museum bezocht waar we meer over de Maori-cultuur geleerd hebben, de Skytower beklommen hebben, en een buscompany uitgezocht waar we NZ mee zouden gaan rondcrossen, dit is uiteindelijk Stray geworden. Maar voordat we in de bus zouden stappen, waar we de komende bijna 4 weken mee zouden reizen, hebben we eerst nog een ticket geboekt naar Waiheke Island, want we hadden ons laten vertellen dat dat een MUST DO was. de volgende dag de ferry naar dit eiland genomen, en jamwel wat een paradijsje! Dit is een eiland waar je op trouwt en alleen maar geniet! We hebben dit eiland in 1 dag verkend door middel van een luze jeep-cabrio. Heerlijk rondgecrosst en veel gezien en genoten. wat een witte stranden en azuurblauwe zeeen.
De volgende dag zat het er al weer op, en zouden we op de Straybus stappen om het noordelijkste puntje van NZ te gaan verkennen. Op de weg naar Bay of Island, waar het eindpunt zou zijn, hebben we het Kauri Park bezocht met een onwijs grote boom die die hug-tree werk genoemd, deze moest dan ook even door iedereen geknuffeld worden. Vervolgens hebben we de eerste watervallen van NZ gezien, erg indrukwekkend. Helaas was het weer slecht en hebben we veel regen gehad. Maar dit mocht de pret niet drukken, want we hebben `s avonds heerlijk gebbq`t in het hostel en daarna de nodige drankjes genuttigd (lees: gekregen van anderen). Ook hebben we heerlijk meegedaan met de karaoke-night en Ironic van Allanis Morisette gezongen. Een dolle boel. De volgende dag regende het nog altijd, maar hebben we toch de ferry genomen naar een nabij gelegen plaatsje genaamd Raglan, hier hebben we wat rondgehobbeld, maar al snel op een stoel plaatsgenomen en aan het water cappuccino geronken en ouderwets warme appeltaart gegeten! Rond moesten we zorgen dat we weer terug in het hostel waren, want we zouden weer met de bus opgehaald worden en in Auckland afgezet worden. De dag erna hebben we even een relaxt dagje gehouden en vooral niet teveel gedaan, want de aankomende weken zou het allemaal gaan gebeuren. Wat we toen nog niet wisten was dat we een vriendengroep zouden worden met mensen die als een familie voor je voelen.
21 april was de dag, Lara, Diaan en ik stonden te popelen op de stoep voor het hostel om opgepikt te worden, we zouden een nieuw avontuur tegemoet gaan. De bus zat al flink vol toen we deze binnenliepen, alleen de 'backseats' waren nog vrij, toen wisten we nog niet dat dat de vaste plaats voor 'the Dutchies' zou worden! De eerste dag The Cathedral Cove bezocht na een flinke wandeling. Wat een mooi utizicht had je hier. Nog eventjes kind gespeeld en in een boom geklommen en vervolgens moesten we weer haasten om optijd bij de bus te zijn. Nog even van een schitterende zondondergang genoten en toen de bus ingesprongen. Bij een soort kamphuis onze spullen gedropt en onze busdriver Daisy (bijnaam, want het was een jongen) heeft voor iedereen staan bbq`en. Ja wederom... Na de bbq allemaal warme kleren aangetrokken want we zouden naar een hot-water-beach gaan. Zodra het eb werd kon je een kuil in het zand graven en heerlijk in warm water baden. Dit is echter niet helemaal gelukt want het wilde maar geen eb worden Wel hebben we onze voeten ver onder het zand begraven en onze voetjes kookten vervolgend flink! De volgende dag zijn we naar Raglan gereden waar we lekker gesurfd hebben, voor een 2e keer ging het al een stuk beter dan de 1e! Daarna lekker naar onze kamer gegaan, want we hadden met z`n 3`tjes heerlijk een eigen kamer. 1 stapelbed en een 2 persoonsbed. Nu was de vraag nog wie er in het 2 pers.bed zou mogen slapen. hier hebben we dan maar eerlijk om geloot, en ik was de gelukkige 'winnaar'. Ik heb die nacht dan ook heerlijk geslapen na al die maanden in een 1 pers. bed! `s avonds hebben we lekker films gekeken en met de mensen van de bus kennisgemaakt. De volgende dag zouden we de caving gaan doen. We wisten niet goed wat ons te wachten stond maar we keken er erg naar uit. Er waren meerdere versies om de grotten met 'gloworms' te bekijken, en wij gingen de tuma tuma doen. Ons in een wetsuit gehesen, boots aan en een helm met lamp op ons hoofd, klaar om te gaan! Ik was de eerste die de afdaling naar beneden in de grot moest maken, wat een held was ik ook haha. Zonder lampje was het aardedonker... We hebben door de grotten geklauterd, soms door onwijs smalle gangetjes, door ijskoud water gezommen en op rubberen banden door het water gedobberd. Dit alles duurde zo`n 3 uur, we waren dan ook flinke ijsklompjes geworden maar er waren warme douches afterwards!
Na weer opgedroogd en wat warmer geworden te zijn, zijn we met de bus naar onze cultural stop gereden. Hier zouden we met een maori-family kennis maken, een hangi-meal (maori-maaltijd) eten, en de dans van de Maori te zien krijgen, Wat was dit een mooie ervaring. We hebben zelf ook deel moeten nemen, en utieraard waren Diaan, Lara en ik de eerst gelukkigen die met de Maori mee moesten dansen. De mannen van de groep moesten de Haka leren, een dans voor alleen mannen. De mannen hadden allemaal een ontbloot bovenlijf en schreeuwden een soort oerkreten uit, erg fijn voor ons vrouwen om naar te kijken!! Na dit alles zijn we met de groep naar het strand gelopen en hebben we rondom het kampvuur wat gedronken en de mensen beter leren kennen. Hier hebben we James en Ben beter leren kennen. 2 leuke gezelige Engelse jongens. Rond bedtijd hebben we allemaal in de Marae (meeting house van de Maori) matrassen tegen elkaar aangeschoven en alsof het een slaapfeestje was met z`n alleen heerlijk geslapen.
De volgende dag zijn we naar Taupo gereden en hebben we in Rotorua heerlijk met de egg smell kennis gemaakt. Wat stond het hier verschrikkelijk naar rotte eieren, iedereen werd er bijna onpasselijk van. Maar gelukkig hadden we een activiteit in het vooruitzicht waar we ons flink over opwonden. We gingen white-waterraften. Ik moest met James samen voorin, dat vond ik in eerste instantie iets minder prettig, want dan had je een belangrijke taak in de boot. We zijn watervallen tot 7 meter afgegaan, flink gegild en nat geworden maar vooral heel veel lol gehad! En bovendien, heel belangrijk, niet omgeslagen!! In eerste instantie zouden we in Taupo gaan skydiven, maar i.v.m. het slechte weer ging dit niet door. Niet getreurd, er zouden nog veel meer mogelijkheden komen dit te gaan doen. `s avonds in een hostel met de groep leuke speletjes gedaan en bier gedronken. En om niet te vergeten, een Jagerbomtrain gehouden!
De volgende dag zijn we naar Taupo National Park gereden en verbleven we die nacht in een 5 sterren hostel, wat een luxe!! We konden onze ogen niet geloven toen we dit hostel binnen liepen.. We hebben heerlijk een een hot pool buiten met Lara, Diaan, ik, Ben en James gezeten. We hebben hier zo lang in gezeten dat we goed verschrompeld eruit kwamen.. Vervolgens lekker pannenkoeken gebakken en daarna Lord of the Rings gekeken.
De volgende dag zijn we naar Wellington vertrokken, waar we 3 dagen hebben verbleven. Met 'de groep' op 1 kamer: Lara, Diaan, ik, Drew, Kyle, James, Ben, Alex en Shion. Wat we deze dagen hier gedaan hebben is vooral veel en lang in bed gelegen, uitgegaan, spelletjes gespeeld en onwijs veel plezier beleefd!! Het waren 3 dagen dat de regen met bakken uit de hemel kwam vallen, en we dus weinig buiten geweest zijn wat dus betekend dat we van deze stad niet heel veel gezien hebben. We hebben het Te papa museum bezocht, maar daar houd het ook wel een klein beetje mee op. En om niet te vergeten Drew z`n 25e verjaardag gevierd, doormiddel van een toga-party. We hadden allemaal ons laken van ons bed gehaald en hiermee een toga gemaakt waarmee we zijn gaan stappen. Wat een avond... Drew hebben Lara en ik bijna naar huis moeten dragen, wat die de volgende dag in vol trots aan iedereen zat te verkondigen dat ie door the Dutchies naar huis is gebracht! De laatste dag in WEellington zijn Diaan, Ben en ik en James op oranje zoektocht geweest. Het was immers bijna koninginnedag en dit moest natuurlijk wel gevierd gaan worden!
De volgende dag moest er vroeg opgestaan worden, want we moesten de ferry naar het Zuidereiland om 8uur halen. Deze trip was erg indrukwekkend, wat een schitterend utizicht wederom. We verbleven in Marahau (Abel Tasman national park). Hier hebben we weer gebbq`t, maar dit keer zelf met ons eigen gekochte vlees, en vervolgens om 12uur Ben`s 26e verjaardag gevierd, met na Drew`s chocoladetaart, maar weer een paar taarten erdoorheen gejaagd te hebben. Die avond gingen we niet al te laat slapen, hoewel het optijd erin gaan niet meeviel.. want de volgende dag zou het Koninginnedag zijn en zouden we gaan skydiven!! Diaan, Lara,ik, Ben en James werden om 13uur opgehaald. Bij het skydiven zelf hebben we nog even oranje facepaint op ieders wang gesmeerd, zelfs de mannen gingen voor Dutchies door vandaag! Als eerste moesten de meiden, wij ons in pakken gehesen, een boodschap in de camera ingesproken, waar ik niet meer uit m`n engelse woorden kwam van de zenuwen en hup daar gingen we met z`n allen het vliegtuigje in. Wat totaal tegen m`n verwachting in was, was dat ik al m`n zenuwen verloor zodra ik het vliegtuig instapte. Ik zat voorin, dus ik was weer eens degeen die als eerste moest. Toen we op 13.000 ft. waren, was het zover, samen met m`n instructeur sprong ik uit een vliegtuig. Wie had dat gedacht, Karen die niet eens in de python(achtbaan) in de Efteling durft sprong uit een vliegtuig!! De eerste seconden was de freefall, dit was toch wel even billenknijpen, maar toen de parachute uitging, was het een en al genieten geblazen!! Wat was dit een ervaring, dat gevoel vergeet je nooit meer, en valt ook niet te beschrijven.. dat moet je zelf gedaan hebben wil je weten hoe dat voelt! Toen we allemaal weer veilig geland waren, was het wachten op Ben en James, we hebben staan toekijken hoe zij vanuit het vliegtuig naar beneden dwarrelden, waarna we even een groepshug gedaan hebben om te vieren dat we het maar mooi gedaan hadden!
Hierna hebben we een sambuva-shotje terug op de campsite gedronken op koningin Beatrix en de jarige jop Ben, en utieraard weer taart gegeten. `s avonds met 'de groep' gekookt en couscous gegeten en vervolgens iedereen van de groep oranje geschminkt en weer heerlijk spelletjes gespeeld!
De volgende dag ginggen we naar Barrytown, hier hebben we op de heenweg een walk van een uur gedaan en van het uitzicht genoten en zeehonden gezien. Ook hebben we nog the pancake rocks gezien en toen gauw naar het hostel waar we roast gegeten hebben. Ons buikje rondgegeten en daarna zijn we de verkleedkisten ingedoken, want het thema van de avond was fancy-dress. We waren allemaal opgetut en hebben een gezellige avond in de bar gehad. Ook hier was weer een jarige, Shion, en ook nu hebben we weer taart gegeten...
Gelukkig hoefden we de volgende dag niet ontwijs vroeg op, en konden we uitslapen. Rond een uur of 1 zijn we naar Franz Josef vertrokken, waar we 2 dagen zouden verblijven. We zijn hier de volgende dag een full-day hike van 8 uur op de gletsjer gaan doen. Samen met Diaan, Ben, James, Stefan en Alex vormden we een groep en hebben we een ontzettend leuke dag beleefd. We begonnen allemaal dik ingepakt met vele lagen kleding, maar al gauw ging er heel veel uit, want we hadden een schitterende dag met een strak blauwe hemel en alleen maar zon. We hebben geklommen, geabseild.. of terwijl wederom een top dag gehad, die niet snel vergeten zal worden! Terug in het hostel waren we allemaal erg koud en zijn we lekker in een hot-pool buiten gaan zitten en zijn we flink opgewarmd om vervolgens te gaan eten. Nog eventjes de bar ingedoken, paar biertjes gedronken en toen ons bedje opgezocht.
De volgende dag gingen we opweg naar macarora waar we met 10 man in een huisje verbleven, weer een dolle boel dus! Die avond was het karaoke-avond en nadat we een paar biertjes gedronken hadden waren we allemaal erg in de stemming en zongen we lied na lied. De een nog valser dan de ander, maar dit gaf niet, want we hadden plezier en daar gaat het tenslotte om! De volgende dag zouden we met z`n 5`en gaan jetboaten, maar aangezien het weer erg slecht was konden we dit gelukkig cancellen en kregen we ons geld terug. In de loop van de dag klaarde het weer gelukkig op en hebben we de zon weer gezien, dit kwam goed uit want we gingen naar het lake Mathesan, wat ook wel het mirror lake genoemd werd. Je kon de bergen in het water zien weerspiegelen, onbeschrijflijk mooi! na nog wat verder gereden te hebben kwamen we in Queenstown aan, de stad waar het allemaal gebeurd hadden we ons laten vertellen. Achteraf bleek dit ook wel. We zijn hier 2 daagjes gebleven, hebben luge`ing gedaan, we moesten met een gondola naar boven en daar hebben we in een soort kleine kartwagentjes, waar je alleen maar hoefde te sturen en remmen geracet! Maar met een view op de achtergrond die niet te beschrijven valt, wat is Nieuw Zeeland toch mooi. Iedereen moet eens in zijn leven naar NZ, daar ben ik van overtuigd! Dit mag je niet missen... Die dag hebben we het niet heel laat gemaakt want we zouden de volgende dag naar Milford Sound vertrekken, met de ferry zou je een soort cruise maken, wat schitterend scheen te zijn. Helaas was het weer ons deze dag niet gunstig gezind, en hoosde het de hele dag, wat erg jammer was. Het voordeel was dat er veel watervallen te zien waren, maar dat was dan ook het enige. `s avonds verbleven we in kleine knusse huisjes met een openhaard, waar Diaan, Lara, ik, James en Ben in 1 huisje samen sliepen. Ergens in de middle of nowhere, maar we hebben ons prima vermaakt met een zogenaamd spelletjesavond. Om 22uur zou alle elecriciteit uit gaan, en jawel toen was het dus aarde donker.. we hebben het de rest van de avond met 1 kaarsje gedaan, erg cosy. De volgende dag vertrokken we naar Invercargill, waar sommigen de ferry naar stuart island namen, maar aangezien milford sound al zo tegen was gevallen met het weer zijn we daar niet heen gegaan, wat ons dan ook weer geld bespaarde! We hebben lekker in het hostel gehangen, en `s avonds naar een bar nextdoors een rugbygame gekeken. `s nachts hebben Lara en ik bij een 24uurs winkel ons begeven aan wat zoetigheid en een muffin en hebben we heerlijk op de banken in de lounge liggen kletsen tot in de vroege uurtjes.
De volgende dag hebben we wat door het stadje gelopen maar omdat het regende zijn we al gauw weer naar binnen gevlucht en hebben we een film gegeken.. we konden ook niet teveel ondernemen want om 17u zouden we weer met d ebus opgehaald worden en weer terug naar Queenstown gaan. Hier aangekomen zijn we voor de zoveelste avond naar de Fergburger gegaan en hebben we een burger gegeten, want onze plaatselijke stampkroeg zo`n beetje geworden was. We zijn niet te laat gaan slapen want de volgende dag zou de groep gan bungeejumpen. We stonden allemaal bijtijds op en iedereen was onwijs hyper van de zenuwen. Ze zouden gaan bungeejumpen van de hoogste hoogte in NZ, jawel de nevis bungeejump van 134m hoogte! Omdat ik er van overtuigd was niet te gaan springen en dus ook geen kaartje had gekocht, maar dit alles niet wilde missen had ik een kaartje als toeschouwer gekocht zodat ik toch mee kon. Na een rit van 45min waren we aangekomen bij de Nevis. Iedereen moest nog eens extra gewogen worden en gescheckt en kreeg een tuig aan, ik ook want ik mocht mee. De een na de ander srong en was zo excited en daarna vol adrenaline dat ik daar een kick van kreeg en zoiets had van shit ik kan dit niet aan m`n neus voorbij laten gaan! Ik heb dus de stoute schoenen aangetrokken en gevraagd of het mogelijk is als ik toch spring. Dit moest eerst even met de baas overlegd worden, want het wa sniet gebruikelijk, maar jawel het was mogelijk. Ik ging springen, Zodra ik dit hoorde wist ik niet wat ik gedaan had, maar goed.. nu kon ik niet meer terug. bijna iedereen was geweest, en stond mij nu te aanschouwen. Ik moest op het randje gaan staan, de man telde af 3, 2, 1, en jawel daar sprong ik. Wat er door me heen ging kan ik niet beschrijven. Ik kan alleen zeggen dat ik nog nooit zo bang ben geweest en de longen uit m`n lijf schreeuwde! Toen ik weer omhoog gehesen werd was ik in een soort van shock, ik kon niet geloven dat ik dit gedaan had! Ik was daarna helemaal hyper en had ik het gevoel de hele wereld aan te kunnen! Dit hebben we die avond dan ook flink gevierd.. De volgende dag was een dagje dat we rustig aan gedaan hebben, want de dag erna zouden we weer de bus in moeten opweg naar Christchurch, onze eindbestemming. We vertrokken optijd, en we hebben met z`n allen veel geslapen in de bus, want die weken breken je ontzettend op. Weinig slaap, onwijze kou, geen warme kleding, slecht eten en veel uitgaan... De avond dat we aangekomen waren in Christchurch hebben lara, ik en James een biertje gedaan en daarna zijn we bij de Mexicaan gaan eten, even 'goed' eten. Het was een erg gezellige avond! We hebben het dit keer niet te laat gemaakt.. De volgende dag was de laatste dag van de meeste en was iedereen een beetje ontdaan. We waren zo echt met z`n allen de laatste weken, je bent bijna 24u per dag samen en dat zou nu ineens over zijn.. We zijn die dag naar de film geweest, ja Malou naar 17 again met jouw lover haha! En we moeten toegeven, hij zag er niet onaantrekkelijk uit... Daarna hebben we met de groep gekookt: een voor, hoofd en nagerecht. We hadden de tafel netjes gedekt en een heerlijke avond gehad. Lara, ik en James hebben het erg lang volgehouden maar dit kwam omdat er een man met gitaar wat zat te tokkelen in de lounge en we aan de praat raakten. We hebben heerlijk met z`n 4`en gezongen en van de muziek genoten. Om 5uur moesten we dan echt deze laatste avond samen beeindigen en zijn we naar bed gegaan. De volgende ochtend moesten we James z`n bed uitschoppen, want de shuttle voor het vliegveld stond al voor de deur, en hij had z`1n wekker niet gehoord. Snel geholpen z`1n tas in te pakken en in onze pyjama op straat nogmaals gedag gezegd en de jongen uitgezwaaid.. Het is zo naar om als laatste te vertrekken, de laatste dagen staan we elke morgen vroeg op om iedereen gedag te zeggen.. maar ons zegt morgen niemand meer gedag, omdat iedereen alweer zn eigen weg in is gegaan... erg raar. Maar het ergste moet nog komen, morgen moeten we Lara gedag gaan zeggen, dat zal erg moeilijk worden want ze is als een vriendin geworden die ik zeker in NL nog ga zien! Maar dat gaat nog even duren... De laatste daagjes hier in Christchurch hebben we niet zoveel gedaan, veel bijgeslapen, fietsen gehuurd en nog een keer naar de film geweest: Angels & Demons (de delta deceptie van Dan Brown) erg goede film! En om niet te vergeten, heel veel van het zonnetje genoten, want het weer is hier de laatste dagen schitterend!!

Morgen is de grote dag, dan vertrek ik weer naar Sydney, met alleen Diaan. Hier zullen we de dag erna Diaans moeder met een vriendin gaan zien en samen de oostkust op gaan trekken.. Weer een heel ander avontuur, maar ook hier heb ik weer zin in!

DE FOTO`S ZIJN ER!! Althans een paar maar, want m`n batterij van m`n fototoestel is leeg dus de meeste foto`s die aan het uploaden waren heeft ie gecancelled.. maar beter iets dan niets zeg ik maar. Dit is de link: http://www.mijnalbum.nl/Album=EE4ZCXYB

Hele dikke kus, en ik hoop dat het niet te vermoeiend was dit alles te lezen!

• 16 Mei 2009 - 12:22

Jolanda:

Lieve Karen,
    Wat een prachtig verhaal, zo krijgen we een mooie indruk van jullie reis door Nieuw Zeeland. Na dit verhaal en vele foto's gezien te hebben wil ik ook naar dit indrukwekkende land. Geweldig dat je als groep zo goed met elkaar optrekt.
    En als moeder van Lara is het leuk om te horen dat het een vriendin van je is geworden. Nog een goede reis verder langs de oostkust.
    Groeten aan Diaan, Jolanda.

• 16 Mei 2009 - 13:04

Eef:

Hee lieve meis!
    Wat een gewelig verhaal weer! En wat gaaf dat je bent wezen bungeejumpen en skidiven! Dat je dat gedurfd hebt! Ben heel benieuwd naar je foto's! Heel veel plezier weer in Australie en blijven genieten he:-)
    Ik stuur je snel een mail met alle nieuwtjes vanuit Nederland!
    Liefs xxx Eef

• 17 Mei 2009 - 09:08

Jolande:

Wat ben jij stoer zeg, uit een vliegtuig springen en bungeejumpen! Wouw!
    Het was weer heel erg leuk om te lezen, ik hoop snel je foto's te zien, ben heel benieuwd.
    Geniet maar weer lekker In Australie!
    Groetjes

• 18 Mei 2009 - 14:11

Paul:

Hey Karen!
    What's up!?
    Wat een akelig lang verhaal! Maar wel supermooi!! Het doet me wel allemaal een beetje aan mezelf denken hoor! Niks durven en toch alles gedaan, haha! ;)
    Wel jammer dat het zoveel geregend heeft.. Ik had 1 dagje regen, maar dat is ook wel uniek voor NZ natuurlijk! En ik zou juist Milford Sound wel met regen willen zien!! Must be bloody awesome! :)
    Ik zou zeggen: viel spass langs de oostkust!

xoxox Paul

• 20 Mei 2009 - 17:21

Peet:

hoi Kaatje,

Wat fijn om eindelijk weer een wat van je te horen.
    Leuke foto's ,heel gewaagd en een hoop gezelligheid al bijna 5 maanden weg ongelofeloos!
    heel veel plezier nog ik kijk uit naar je volgende
    verhaal
    dikke kus peet

• 22 Mei 2009 - 08:28

Lisanne:

Het was niet vermoeiend hor om dit alles te lezen! Het ging juist heel snel hihi Het is allemaal zo leuk dat jij mee maakt, vooral al die activiteiten. Ik ga ook geld sparen hor, wil dit zeker ook een keertje meemaken!
    Ik hoop voor je dat je met het rondreizen met Diaan haar moeder ook zoveel leuks meemaakt en ziet. Veel plezier!
    Liefs