Smelten onder het zonnetje van Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Karen Voorbergen - WaarBenJij.nu Smelten onder het zonnetje van Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Karen Voorbergen - WaarBenJij.nu

Smelten onder het zonnetje van Melbourne

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

31 Januari 2009 | Australië, Melbourne

Tadaaa, daar ben ik weer!
Ik ben even lekker de bieb in gekropen, dat is het dit moment de enige plek waar het een beetje uit te houden is. De afgelopen dagen is het hier niet onder de 43 graden geweest. En de wind daarbij is verschrikkelijk, of er constant een warme fohn in je gezicht blaast.
Jullie zullen wel denken, zeur niet, hier vriest het! Maar op dit moment hebben we even zin in 1 dagje kou. Lekker een dikke winterjas aan, muts op, laarzen en handschoenen aan!
De kranten zeggen dat het sinds 1939 niet meer zo heet is geweest als nu, pikken wij maar mooit weer mee haha!

De laatste tijd hebben we dan ook niet heel erg veel ondernomen.
Maar voordat deze hitte golf aanbrak hebben we nog wel 1 dagje cultureel gedaan. We hebben een dagje Melbourne gedaan, waarbij we eerst door Little Italy zijn gelopen. Een Italiaanse wijk hier in Melbourne. vervolgens hebben we het Melbourne museum bezocht. Met een kortingspasje was de entree gratis. Dus ik mijn pasje tevoorschijn halen, en de vraag luidde of we alle 3 (Diane, Lara en ik) student waren, en wij in koor uiteraard 'ja' zeggen. Hoppa, gratis entree! Het museum was nog boeiend ook, we hebben er een kleine middag doorgebracht. Vervolgens hebben we de Patricks Cathedral bezocht en het Parlement House. Tot slot hebben we de gratis tram gepakt, die een rondje Melbourne city doet, waarna we heerlijk een terrasje hebben gepakt op Federation Square, waar uiteraard weer tennis gekeken werd.
Er gaat eigenlijk geen dag voorbij dat we hier geen tennis kijken, wat een sfeer heerst er elke keer weer. Vooral gister met de pot Nadal-Verdasco. Ja laura, ik heb een vervanging voor jou gevonden: Diane. Wat een strijd is er tussen ons als we een pot van Federer of Nadal kijken. Gister was ik onwijs fanatiek voor Verdasco en Diane voor Nadal. Wat een gezelligheid;)
Dat gaat nog wat worden zondag op het plein met de pot Federer-Nadal haha! Het leek ons handig als we dan een eind uit elkaar gaan zitten. Nee hoor, gekkenwerk. We hebben het samen nog altijd top!
De volgende dag zijn we naar het Aquarium geweest, ter voorbereiding op the Great Barrier Reef die we nog gaan bezoeken! Was een beetje te vergelijken met Oceanium in Blijdorp, maar dan groter.

Wat hebben we nog meer gedaan. We zijn nog een avond hier in het park wezen bbq`en. Was een erg gezellig avondje. De rollen waren echter wel omgedraaid. Wij als vrouwens stonden te bbq`en, en de mannen zaten geduldig te wachten tot ze konden aanvallen! Mar het smaakten allen goed, en daar gaat het tenslotte om!

Wat nog wel het vermelden waard is. Afgelopen maandag (26 jan.) was het Australia Day. Een soort koninginnedag van hier. Althans dat dachten we. Wij `s ochtends optijd op en naar de supermarkt gespurt waar we Australie-tattoo`s gekocht hebben. Vervolgens de wc`s opgezocht en de tattoo`s op onze arm geplakt. De jeugdigheid, toen je vroeger tattoo`s bij je kinderkauwgom kreeg, kwam weer even flink naar boven;)
De hele dag lekker op Federation Square tennis gekeken, en terras gezeten waar we bier gedronken hebben. Ja, ik ben het (eindelijk) aan het leren Pauline! We bestellen hier 'jugs'. Dat zijn kannen bier voor 10 dollar, en daar kunnen dan een stuk of 6 glazen uit. Smaakt best prima. Even tussendoor: eergister zijn we in een discotheek (soort hollywood van Rotterdam, maar dan de muziek van Off-corso) geweest. En daar hadden we geen tap-bier. Dus dan maar bier uit een flesje drinken. Ik takel snel af...
Maar ik had het over Australia Day. `s avonds was er weer vuurwerk te zien, kon niet tippen aan Sydney de 31e dec. maar mooi was het wel! Voor degene die toen tennis zaten te kijken, hebben het ook voorbij kunnen zien komen. Na het voorwerk een barretje ingedoken, waar we heerlijk een mojito hebben gedronken. Wat hadden Diaan en ik daar zin in na al dat bier. Want onwijs lekker vind ik het nog altijd niet.

De volgende dagen hebben we eigenlijk constant op het St. Kilda beach gelegen. In de stad is het gewoonweg niet uit te houden. Op het strand ook eigenlijk niet. Maar daar kan je nog geregeld een spurt naar de zee maken, om even flink af te koelen! We hoeven niet eens meer ' door te gaan', want het water is heerlijk. Bijna warm.
Ja jullie zullen het je niet kunnen voorstellen, maar ik ben bruin aan het worden. Volgens mij ben ik in m`n hele leven nog niet zo bruin geweest als ik nu al ben! En dat na een maand! Want vandaag de dag zit ik precies een maand in Australie. De tijd vliegt, maar ik ben het nog lang niet zat! Sorry, jullie zullen me voorlopig nog moeten missen...

Gister voor de tennispot nog even een biosje gepakt: Bride Wars. Diaan en ik wilden spontaan trouwen, heerlijke vrouwenfilm! En het was er lekker koel. We konden een vestje aan, wat was dat fijn! Lara had zelfs haar sokken aan gedaan, had ze zo`n zin in, gek kind! :D

Tot slot zal ik jullie nog even ons casino-avontuur vertellen. Enkele dagen geleden gingen we `s avonds naar het Casino. daar hadden de mannen zin in, en wij, de 3 vrouwen, moesten mee voor de show. Wij onze mooie jurkjes aangetrokken en daar paradeerden we door het onwijs grote Casino van Melbourne. De mannen gingen gokken, en wij gingen een rondje lopen, om de boel te verkennen (lees: bekeken te worden).
Al snel kwam er een man op ons afgestapt, een jaartje of 35. Wij een babbeltje gemaakt, en al snel vroeg hij of we een drankje kwamen drinken in de VIP. Hij vertelde er wel bij dat z`n vrouw er ook was en hij al kinderen had. Dus het geen versierpoging was. Wij keken elkaar aan, en dachten..we zijn backpackers zonder geld, dus we kunnen best op de uitnodiging ingaan. We werden daar beladen met wijn en cocktails. Daar zeiden wij gaan nee tegen! De creditcard was daar meer uit dan in de portomonnee! We liepen daar tussen alle rijke stinkerds rond, en met iedereen even een praatje gemaakt. Een beetje sociaal gedrag vertonen hoort daar natuurlijk ook bij. Ik gooide er nog even tussendoor, of men geen oppas nodig had, want we zochten nog werk. Maar die was niet nodig. We raakten aan de praat over werk, dat Diaan en ik verpleegkundigen zijn, en jawel de zus van z`n vrouw was verpleegkundige in Bendigo (2 uur hier vandaan, waar ze wonen) Hij gaf z`n nummer en we moesten hem maar bellen. Dat hebben we nog niet gedaan, maar misschien doen we dat nog wel. We mogen dan bij hen slapen.. in een waarschijnlijk veel te grote villa met zwembad! Als we hem moesten geloven.

We maken dus nog altijd veel mee! Inmiddels zijn alle mannen wel weg, Tasmanie, Nieuw-Zeeland. En Lara gaat waarschijnlijk aankomende week weer terug naar Sydney voor surfkamp. Dus dan blijven Diaan en ik over, voor het eerst samen. Als dat uberhaupt wel gaat gebeuren, want wat ontmoet je hier makkelijk nieuwe mensen!

Tot snel weer!

De foto`s zijn te zien in hetzelfde album als de vorige keer: Melbourne
Link: http://www.mijnalbum.nl/Album=YFD8E3I8

Liefs!

• 31 Januari 2009 - 18:29

Lisanne:

En ik dacht altijd dat backpackers zo'n sloeber leven hadden.. maar als ik het verhaal van jou lees, heb je gewoon luxe! hihi drankjes, leuke kleren, tennis wedstrijden, casino..!
    Je foto's zien er goed uit hor!
    Wij krijgen misschien van het weekend weer sneeuw... als ik nou de sneeuw en kou naar jullie stuur, krijgen wij dan wat warmte? van die 43 graden kan je wel wat misschien toch? hihi
    Nou ik mis je al wel een beetje hor! Maar eigenlijk zag ik je daarvoor ook wel is een tijdje niet, maar toen zat je ook niet zover weg he!
    Maar ga er maar lekker verder van genieten hor! Ik ben al weer benieuwd naar je volgende verhaal!
    Liefs

• 01 Februari 2009 - 13:03

Jolande:

Hoi Karen

Weet wat je zegt hoor, dat je verlangt naar wat kou... Geniet nou maar van de warmte en de zon, heerlijk lijkt me dat. Hier is wat sneeuw gevallen vannacht, het waait hard en het is kkkkkoud! Bleeeh!

Het was weer leuk om je verhaal te lezen. Geniet maar lekker, we blijven via deze site op de hoogte, hartstikke leuk.

Lieve groetjes van je buurtjes.

• 01 Februari 2009 - 15:26

Evelien:

Ha Kaatje,

Wat geniet ik toch van je verhalen, het straalt er gewoon van af dat je het naar je zin hebt! Gaat snel he de tijd, inderdaad een hele maand zit je al in het warme Australie! Geniet er maar lekker van, je wil namelijk echt NIET ruilen met het weer hier;-)
    Ga lekker door met al je avonturen en ik kan niet wachten tot je volgende verhaal! En succes met het zoeken naar werk!

Tot snel!
    Liefs,
    Eef

• 02 Februari 2009 - 09:44

Marieke:

Ha Karen!

Wat leuk om je belevenissen te lezen zeg. Ik wens je nog een heel leuke tijd toe met werk dat goed te doen is!

Hartelijke groeten van buurvrouw Marieke

• 02 Februari 2009 - 15:21

Peet:

Hoi Kaatje,ben blij dat je het nog steeds naar je zin hebt,je ziet er nog niet ondervoed uit,maar ik hoop dat het werk zoeken wel binnenkort gaat lukken,anders vrees ik met grote vrees haha
    we hebben een datum 22 januari 2010 (speciaal gewacht tot jij terug bent:))Prachtige foto's maak je,veel plezier nog
    liefs peet

• 02 Februari 2009 - 16:34

Zuster Tessa:

Hoii Kaar,,

Jeetje wat een verhalen zeg, ik ben jalours!!

Leuk dat je het er zo naar je zin hebt !!!

Ik wacht met smart op je nieuwe verhaal en ga nu even de pictures bekijken.

Heel veel plezier verder

Liefs Tess

• 06 Februari 2009 - 18:18

Sander!:

Hola!

Nou, gisteren heb ik je lekker ff wakker gehouden! :D Maar zo te lezen, en gisteren zo te horen, heb je het er wel enorm naar je zin en mis je Nederland absoluut niet! :D

• 12 November 2009 - 21:35

David:

Indrukwekkend hoor... elke keer weer!
    Ga denk ik nog een verhaaltje doen ;)
    Word bijna spannend :P