Van primitief kamperen back in the big city! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Karen Voorbergen - WaarBenJij.nu Van primitief kamperen back in the big city! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Karen Voorbergen - WaarBenJij.nu

Van primitief kamperen back in the big city!

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

20 Januari 2009 | Australië, Melbourne

Lieve allemaal,
Niet veel later en daar ben ik alweer! Ik zit nu in de grote bibliotheek van Melbourne, en je kunt hier gratis internetten dus ik heb evend e tijd voor jullie! Alleen de foto`s kun je er via deze pc`s niet opzetten dus daar ga ik nog even wat op vinden. Excuses trouwens voor m`n spelfouten de vorige keer, nee ik was niet stoned.. ik zat op een pc met een engelstalig programma;-)
Maar m`n verhaal afmakend, waar was ik ook alweer gebleven de laatste keer. We hebben de auto nog 5 dagen gehad, en hebben op onwijze primitieve campings gestaan. Gelukkig zjn we dit keer toch maar opzoek gegaan naar matjes om op te slapen en slaapzakken, want wat waren die nachten daarvoor hard en koud! We zijn na Lakes Entrance doorgegaan naar Philip Island. Wat een geweldig mooi eilandje (onder Melbourne) is dat! prachtig blauwe zee en een uitzicht dat je moet zien wil je het je kunnen voorstellen. Daar zijn we s avonds naar de pinguin prade geweest. Aan het strand kon je aan de rand van de duinen (tegen betaling van 20 dollar, dat was dan weer jammer) wachten tot de zon onder ging.. en op dat moment zag je allemaal groepjes pinguins het water uit komen lopen, wat was dat een geweldig gaaf gezicht!Helaas mocht je geen foto`s maken, maar Diaan en ik waren het daar uiteraard niet mee eens, dus hoppa dat fototostel en de filmcamera kwamen eraan te pas, want dit mocht natuurlijk niet ontbreken aan ons fotoboek! (De foto`s zijn trouwens niet mooi gelukt omdat de flitser niet gebruikt mocht worden). Zo beleefd waren we dan weer wel;)
Na ongeveer 3 uur in de kou gezeten te hebben zijn we gauw naar binnen gehold en hebben we warme chocolademelk gehaald, en jawel die kregen we gratis.. gewoon lief lachen!
De volgende dag zijn we doorgereden naar Geelong, een kleine 3 uurtjes rijden, aan de andere kant van Melbourne, daar hebben we 3 dagen op dezelfde camping gestaan. Wat was me dat een verschrikkelijk hete dag. Zelfs in de schaduw smolt je weg, maar goed alles beter an in de volle zon. Dus wij opzoek naar een schaduwplek, en we vonden er geukkig nog 1. Echter, daar stonden al enkele stoelen op, maar na wat rondgevraagd te hebben wist niemand van wie die stoelen waren. Dus dat was mooi, stoelen ingeklapt en aan de kant gelegd. Snel de tentjes opgezet en naar het zwembad gereden op een andere camping, waar je gebruik van mocht maken, om even een duik te nemen!Wat was me dat een camping, 1 grote tokkie-famillie! Maar ook zij waren hartstikke aardig en behulpzaam. Iedereen hier in Australië is zo onwijs aardig, de Nederlanders kunnen daar nog wat van leren! We zouden de volgende dag naar het strand gaan, en jawel we kregen een parasol te leen. Daar waren lara en ik erg blij mee, want onze blanke huid stelt deze zon niet altijd op prijs! nadat we terugkwamen stond er een kleine camper naast onze tentjes geparkeerd. Dus wij op erop afgestapt, bleek dat zij daar al stonden maar geen probleem. We bleven gezelig met z`n allen eenzelfde plek delen. Alles voor de schaduw! De volgende dag hebben we lekker uitgeslapen, alvast een hostel geregeld voor melbourne, waar we over 2 dagen naartoe zouden gaan. En de spullen gepakt voor het strand. Wij helemaal bepakt en bezakt in onze strandoutfit naar het strand in Torquay. Daar aangekomen, stapten we uit.. allereerst waaiden we bijna de duinen af, hmm het was ineens niet zo warm meer. Toch het strand maar op gegaan, maar het hele strand was leeg, af en toe kwam er een man de duinen uit, maar that`s it. Toch maar besloten terug te gaan, en weer kwamen we allemaal mannen tegen in de duinen.. toen begon er bij ons iets te dagen. Zouden die mannen elkaar niet ontmoeten?! Bahh, wat een gedachte, dus snel de auto in gegaan en het stadje weer ingereden. Daar reden we tegen een super leuk surfparadijsje aan, met allemaal surfwinkels. Daar moest gestopt worden en utieraard rondgekeken. Omdat ik m`n bikini bij Roselyn en Hugh had laten liggen was dat een mooie reden een nieuwe te scoren, dus ook gedaan:D Die avond zijn we niet al te laat gaan slapen want we zouden de volgende dag the Great Ocean Road gaan doen. En wat was dat de moeite waard. Ik heb nog nooit zo`n adembenemende route langs de kust gereden. Wat een blauwe zee, rotspartijen en uitzicht! En jawel, we hebben ook onze eerste koala in het wild gezien! nadat we een hele dag (van 9-19uur) genoten hadden zijn we in Geelong naar de haven gegaan en een eettentje opgezocht. We zagen een frans tentje en dat leek ons wel wat, zag er wel chique uit, maar de prijzen vielen mee (dachten we). Wij naar binnen, ziet het er poepchique uit! Kwamen wij daar in ons 'kloffie'. We werden verwelkomt en mochten plaats nemen. We kregen de kaart, en toen we hem beter bekeken keken we elkaar alle 4 aan.. en dachten allen hetzelfde. Dit is geen backpackersrestaurant! Wat bleek nou, we hadden bij de prijzen van het voorgerecht gekeken.. wij onze spullen gepakt en weer vertrokken. gelukkig werden we begrepen door het personeel haha!
Beneden het restaurantje was meer een eetcafeetje, wat meer van onze prijsklasse was.. daar hebben we dan ook heerlijk gegeten!
Op de camping aangekomen wilde Lara dolgraag marshmallows eten. We hadden echter geen stokjes en vuur. Dus wij ons kaarsje aangedaan en de marsmallows aan een mes gestoken. Helaas werkte dit niet, dus hebben we het halve zakje maar zo opgegeten, ook lekker hoor.
En ja, toen was het alweer de laatste dag dat we de auto hadden, er was ons gezegd dat de auto schoon van buiten en binnen ingeleverd moest worden. Wij de auto van buiten voor zover dat lukte uitgeveegd en naar een benzinestation gereden. Daar hebben we de auto staan boenen of we de schoonheidsprijs wilden winnen! Toen we bijna klaar waren kwam er een medewerkser naar ons toe om te vertellen dat we de auto helemaal niet mochten wassen op het terrein. Jammer dan, het was al gebeurt! Want geld uitgeven op een carwash was natuurlijk uit den boze, daar kon op bespaard worden! Lekker naar melbourne gereden en de auto afgeleverd. Ik ben nu 5 dagen in de stad, en ben kan jullie vertellen, het is hier geweldig! De eerste dag toen we door melbourne slenterde en de stad aan het verkennen waren keken Diaan en ik elkaar aan en dachten: wij gaan hier wonen!! Maar mams, nee hoor wees gerust.. dat kunnen we jullie niet aan doen:D
Alleen het hostel waar we verblijven, nog tot vrijdag, is niet helemaal je van het. Het is het grootste hostel, qua personen, van de hele wereld. Dus nee, niet qua oppervlakte. We slapen op een soort zaal met 14 man. En dan nog niet gesproken over de douches en de keuken. Wat een vieze boel! van de 8 douches werken er maar een stuk of 4. En de keuken, als je me thuis had gevraagd of ik daar van het bestek zou eten en zou koken in die keuken had ik je direct utgelachen, maar zoals je begrijpt.. ook ik, degene die van alles vies is, eet daar. Elke avond is er een run op het bestek, maar gelukkig heb ik van mijn mams in NL een heel handig dnigetjes gehad met vork, mes, lepel en zooi aan 1. Dus ja hij wordt gebruikt!;)
`s Avnonds hebben we een filmpje gepakt: the curious case of benjamin button', wat een mooie film1 En het thuisfront zal het niet geloven, maar zelfs ik moest een paar tranen laten.. dus lau en mam, houdt de zakdoekjes maar bij de hand, maar je moet hem zien!
Het weekend zijn we met een groep jongens, die we in Sydney hadden ontmoet, gaan stappen. Het was een beetje aan aparte tent, maar het was gezellig.
Om aan dit lange verhaal nog 1 hoogtepunt te geven, ga ik jullie vertellen dat ik gister naar de Australian Open ben geweest, en dat is nog niet alles, we hebben de partij Federer-Seppi gezien in de arena! Was was dat fantastisch!! We hebben niet eens krom hoeven liggen, hoewel we er veel voor over hadden was het niet nodig.. het kostte slechts 62 dollar (31 euro). De wedstrijd begon om half 8, maar om 17u mochten we het park al op, en hebben we bij de naastgelegen banen een aantal wedstrijdjes meegepikt. maar de wedstrijs van Federer sloeg natuurlijk alles, ik als groot fan-zijnde! Seppi werd niet eens onwijs de baan afgemept, dus het was nog een soort van spannend ook. Natuurlijk wist ik wel dat Federer zou winnen (na m`n onwijze aanmoedigingen), zelfs Diaan en Floris stoorden zich bijna aan me haha.. waarop zij op een gegeven moment keihard 'Come on Seppi' schreeuwden, wat ik ze niet in dank af nam:d haha! Je bent fanatiek of niet he;)
Maar het was een ontzettend leuke avond, waarop we met z`n allen onwijs genoten hebben. Diaan en ik hopen nu hard dat we door iemand uitgenodigd gaan worden voor de finale, maar that`s us.. keep dreaming! Haha.
De volgende dag leefden vooral Diaan en ik nog in een flinke roes, steeds als we hier beelden van de Australian Open zien kijken we elkaar aan en denken, ja daar zijn wij mooi bijgeweest!! We hebben s middags lekker op het terras gezeten, de eerste keer zowaar, want veel terrassen zijn hier niet (gelukkig maar anders zou dat een dagelijkse bezigheid worden). En `s avonds heerlijk naar St. Kilda geweest, naar het strand. Wat is het daar heerlijk vertoeven.. ook maar weer uiteten geweest. Roselyn had ons verteld dat daar de lekkerste fisch&chips zijn, dus ja die moesten geproefd worden! En ze waren verrukkelijk! Daarbij hadden we de goedkoopste wijn uitgezicht (dachten we). Eentje van 16 dollar. Bleek achteraf dat we de verkeerde gekregen hadden en een fles van 44 dollar gedronken hadden, haha! Maar uiteraard slechts 16 dollar betaald, want zij hadden de fout gemaakt, niet wij!

Tot slot een update, de foto`s staan erop! Dit is de link van de foto`s van de 10 daagse autorit:

En dit van de foto`s van Melbourne tot nu toe:

Daarnaast heb ik al enkele foto`s van Melbourne met uiteraard de mooie tennispot Federer-Seppi!

Tot snel weer, liefs!

P.s. bedankt voor alle berichtjes die jullie steeds plaatsen, super leuk!

• 20 Januari 2009 - 16:54

Bob:

Kaar,

Echt super leuk al die verhalen + foto`s! Gelukkig heb je het zo naar je zin daar.. !

Kijk nu alweer uit naar je nieuwe foto`s !

Kus

• 21 Januari 2009 - 14:40

Mama:

wat veel foto's heb je gemaakt ! hardstikke leuk.
    Zelfs op m'n werk lezen ze je verhalen !

• 22 Januari 2009 - 06:55

Jolande:

Hoi Karen

Wat super weer om te lezen, leuk dat je zo uitgebreid schrijft. Wat maak je veel mee zeg!
    En helemaal leuk dat je al zoveel foto's geplaatst heb.
    We kijken hier allemaal uit naar je volgende verslag!
    Geniet maar lekker!
    Veel liefs van je buurtjes

• 24 Januari 2009 - 11:00

Lisanne:

Gave foto's joh! En je verhaal is ook weer leuk om te lezen. Je maakt zoveel leuks mee!
    Jullie zien er ook al wel lekker bruin uit, als je terug komt ben je misschien wel een choco!
    Ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal. Veel plezier!
    Knuf

• 25 Januari 2009 - 11:54

Sander Oord:

Hey lief meisje!

Eindelijk weer een berichtje van mij! Mijn excuus voor het pas zolaat reageren! Ik heb het enorm druk gehad met StuDrive. Zoals je misschien wel weet is er dit weekend Jumping Amsterdam en wij verzorgen daar de chauffeursdiensten. :D

Maar ik zie dat je weer terug bent in de grote stad! Goed bezig hoor! Aan de foto's te zien heb je het er wel enorm na je zin! Zeg me, als het niet zo is! :P

Geniet nog lekker van je tijd daar! Het thuisfront denkt aan je! haha

Kussiejs,

Sander

• 26 Januari 2009 - 17:11

Stefanie:

Heey meid...

Je foto's en je verhalen zijn wederom om jaloers op te worden haha...
    Tof dat je bij de Australian open ben geweest!!! Geniet dr van

Dikke kus Steef

• 30 Januari 2009 - 14:39

Connie:

Hoi Karen, Wat een superleven heb je op dit moment,echt genieten daar in Down Under. Leuk van het tennis, dat maak je maar een keer in je leven mee. Mooie foto´s heb je gemaakt. Krijg zo een indruk van wat je allemaal ziet. Nog veel plezier de komende tijd.