Sydney!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Karen Voorbergen - WaarBenJij.nu Sydney!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Karen Voorbergen - WaarBenJij.nu

Sydney!!

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

04 Januari 2009 | Australië, Sydney

Hi there!

Dat is snel hè, daar ben ik alweer, zoals beloofd.
Het is nu m`n 4e dag in Sydney en ik begin me hier steeds meer thuis te voelen.

De vliegreis is me alles meegevallen, ik heb heerlijk tot 3x toe bij het raam gezeten! Het slapen ging niet al te best, maar ik heb me goed vermaakt met de vele films die er te zien waren in het schermpje op de stoel voor mij, wat een luxe hè;)

Ik kwam de 31e `s ochtends aan op Sydney, en gelukkig zag ik m`n backpack al snel! Ik ben naar de plaats gelopen waar ik opgehaald zou worden en daar stond nog een nederlander, wat toch wel even fijn was!
We werden opgewacht door iemand van Travel Active en die bracht ons naar een busje waarmee we naar het hostel YHA werden gebracht.
Toen ik aankwam was het rond 9uur, maar ik kon de kamer pas vanaf 13uur op. Ik heb m`n spullen in een opberghok gelegd en ben gaan douchen en verkleden. Daarna ben ik even lekker gaan ontbijten, want al dat eten in het vliegtuig was niet alles!
Toen ik even bij zat te komen kwam Diane ineens het hostel in gestormd, wat was het fijn haar te zien!! Na even flink geknuffeld te hebben en de eerste verhalen gehoord te hebben zijn we al snel met z`n allen (Diana, lara, Jeroen, Floris en ik)naar circular quay gelopen, waar ik voor het eerst Harbour bridge en het Opera house zag! Wat voelde dat onwerkelijk, amper 2 dagen nadat ik in Amsterdam op het vliegtuig was vertrokken vanuit nederland, stond ik hier nu...
Het was ontzettend heet, 35+, dus ik kon meteen aan de slag met zonnebrand smeren! We hebben hier lekker wat rondgelopen en ijs gegeten. Waarna we opzoek gingen naar het ultieme plekje voor het vuurwerk dat die avond afgestoken zou worden!
We zijn door de botanic gardens gelopen, maar daar was het zo onwijs druk en warm dat we dat niet zagen zitten.. We zijn nadat we heel lang in de rij hadden gestaan voor de gardens, toch weer weggaan.. en zijn in de volgende rij gaan staan, voor het opera house, hier waren we al snel binnen en hebben we een laken neergelegd en neergeploft, op de jawel keiharde stenen! Ik heb een poging gedaan hier een tukkie te doen, maar niet gelukt! We hebben vanaf de middag tot 12uur `s nachts in volle afwachting gewacht.. maar het was het waard! Wat was me dat overweldigend!! Meteen probeerde ik naar huis te bellen om m`n thuis een heel gelukkig nieuwjaar vanuit Sydney te wensen, maar ik kwam er uiteraard niet doorheen!
Na een halfuurtje zijn we met de menigte de stad in getrokken, opweg naar m`n hostel. Want stappen kon ik echt niet meer, ik was kapot! Om 3uur ging ik slapen..nadat ik eerst nog eventjes m`n eerste kaart van de 12 van m`n lieve rox heb opengemaakt en gelezen:)

De volgende dag zijn we met hetzelfde groepje en Wijnand naar Bondi beach geweest. Hij had een camper die hij huurde, waarmee we met z`n allen opgepropt, maar erg gezellig, naar het stand reden. Hier lekker de hele dag gelegen, eventjes gezwommen, maar het water was toch nog best fris.. Hier op het strand een groepje Denen, die Diane en Lara al eerder opgedaan hadden, ontmoet. Stel gezellige jongens.
Op de terugweg, rond 19uur even snel langs de supermarkt en zijn wij (de meiden) in mijn hostel gaan koken. Je hebt hier een hele grote keuken met alle spullen die je je maar kan bedenken die je nodig hebt, pannen, borden, bestek echt alles. Daarbij zijn er ook allemaal koelkasten waar je je spullen gestickert kan plaatsen. We hebben lekker gekookt, gegeten en flink nagetafeld met goon. Goon is hier helemaal je van het! Het is 4 liter wijn ( wij drinken zoete witte wijn, omdat de rest, heb ik me laten vertellen, niet te drinken is) in een doos. En die dozen gaan hard als je met zoveel man ben kan ik jullie vertellen!
De volgende dag had ik om 9uur een bijeenkomst van Travel Active (de organisatie waarmee ik was) Deze bijeenkomst duurde bijna 3 uur.. hier kreeg ik m`n australische nummer, bankrekening en allemaal informatie. Wat werd ik zenuwachtig van alles dast ik te horen kreeg over bankzaken en alles. Maar na de bijeenkomst stonden Diane met de rest me op te wachten en stelde me gerust, want het leek een stuk ingewikkelder dan het was 9gelukkig). We zijn een broodje bij de subway gaan halen, en toen opweg naar de Imax. Dat is de grootste 3D bios in de wereld. Hier gingen we met de groep naar 'Wild Ocean'. Wat een mooie film! Het duurde slechts 3 kwartier, maar het was de moeite waard, hoewel enkele van ons, inclusief ik, soms bijna in slaap vielen, omdat ik toch nog wel erg moe was haha!
Vervolgens ben ik met Diane en lara gaan shoppen, want `s avonds zouden we naar 1 van de hipste clubs van Sydney gaan, the Ivy! Wat hebben ze hier een winkels!! We hebben alle 3 een jurkje gescoord en ik zelfs schoentjes haha.
`s avonds zijn we bij the Gaff gaan eten, Hier kan je op di. en vr. tegen betaling van een drankje van 5 dollar gratis eten. We waren met dezelfde groep en iedereenm dronk bier, dus achja ik liet me niet kennen.. Hij ging op, maar m`n favo drankje zal het nooit worden haha. Hier heb ik lekker fisch and chips op, en we zijn gauw terug naar `t hostel gegaan waar we ons opgetut hebben, met jawel goon onder de douche! Om 11uur, hier begint alles veel vroeger, gingen we opweg naar the Ivy. Maar phoee... op de heenweg had ik al zere voeten in die rot schoentjes! Doorbijten maar. Aangekomen in de club, wow wat was dit een mooie tent! Met 80% man, heel vervelend haha!
Hier hebben we allemaal iets teveel wijn en mojito`s gedronken. Maar gezellig was het wel! Om 6 uut gingen we slapen.
De volgende dag (gister) heb ik me eindelijk online kunnen registreren bij vodafone zodat ik weer bereikbaar was, want m`n nederlandse beltegoet was natuurlijk al lang op!
We waren alle 3 ontzettend brak en diane viel zelfs na het eten meteen op de bank in slaap. Wat kan dat kind overal goed slapen haha. Maar we hebben haar wakker gemaakt en zijn snel naar de Starbucks gegaan voor een capuccino! daarna boodschappen gedaan, voor 2 dagen avondeten en ontbijt waren we slechts 56 dollar kwijt (1 dollar=0,60 eurocent). Lekker cheap dus! Overal het huismerk van genomen;-)! We ontdekten in dit winkelcentrum echter een manicure/pedicure en hadden hier allen eigenlijk onwijze zin in! Dus we trokken de stoute schoenen aan, en hop voor we het wisten lagen we al op onwijs lekkere massage-stoelen met onze voeten in een warm voetenbad. Onze voeten werden mooi gemaakt en vervolgens ging er een french manicure op. Hetzelfde gebeurde met onze handen en na meer dan een uur liepen we alle 3 met een onwijs grote glimlach het winkeltje uit! Ik heb me nog geen echte backpacker gevoeld haha, maar dat zal wel gebeuren zodra ik Sydney verlaat. `s avonds lekker weer in het hostel gegeten en nagetafeld met jawel goon! En het thuisfront belde, wat was dat leuk en raar om zover te zijn maar elkaar wel te kunnen spreken! Mis jullie wel hoor...
De volgende dag, vandaag dus, moest ik om 10uur uitchecken. Ik ging met al m`n zooi naar m`n volgende hostel st. George, naast het YHA. In dat hostel verbleven Diane, Lara en Floris ook, wel gezellig dus! Op dit moment liggen zij volgens mij nog te tukken, en heb ik dus even tijd om jullie mijn eerste belevenissen te vertellen.
Ik blijf tot 7 januari hier in Sydney, end an hebben we met z`n 4`en een stationwagen+tent en zooi gehuurd voor 10 dagen. En dan vertrekken we naar het zuiden, richting melbourne. Als we daar aangekomen zijn willen we opzoek naar een fruitplukkerij om te gaan werken.

Ik heb al veel foto`s gemaakt, en die zijn te vinden op www.mijnalbum.nl. Die site is gratis, en deze site niet. Haha, moet zuinig zijn hè! De link: http://www.mijnalbum.nl/Album=RGB6DIEI

Nou lieverds allemaal thuis, bedankt voor de smsjes en berichtjes die jullie me steeds sturen. dat vind ik hartstikke leuk, dus lekker blijven doen!
Hele dikke kus van mij!

  • 04 Januari 2009 - 02:45

    Jacqueline:

    Wat een waanzinnig verslag van je 1e belevenissen zeg!
    Wow, zelfs vanaf de andere kant van de wereld zit ik mee te genieten.....alleen dan in de nachtdienst, dat is wel even andere koek, haha;)

    Geniet ervan & doe ongelooflijk veel mooie indrukken op!

    Liefs Jacqueline

  • 04 Januari 2009 - 03:12

    Gerrit:

    Wat leuk te lezen wat je heb meegemaakt.

  • 04 Januari 2009 - 04:15

    Joyce:

    Heej meis gelukkig dat het vliegen goed is gegaan. Ik zit nu in de nachtdienst en zit hier gewoon te smullen van je verhaal, ik ben zo jarloers op jullie. Leuk om je verhaal te lezen.
    Geniet ervan
    xx joyce

  • 04 Januari 2009 - 09:31

    Jolande:

    Hoi Karen

    Wat leuk om je verslag te lezen!
    Een beetje jaloers ben ik wel, jij hebt daar zulk lekker weer, hier is het zooo koud...!
    Leuk ook om je foto's te zien, wat heb je die al snel op internet gezet!
    Geniet maar lekker, en schrijf vaak, dan kunnen wij een beetje meeleven met je!
    Liefs van Jolande

  • 04 Januari 2009 - 10:59

    Paul:

    Hey Karen! Ik ben jaloers hoor, haha!
    Maar goed te horen dat je het naar je zin hebt, een super jaarwisseling gehad hebt en de goon ontdekt hebt! Mooie dingen. :)
    Plezier dame!

    Kusje

  • 04 Januari 2009 - 12:50

    Lisanne:

    Hoii Kaar!
    Het klinkt allemaal echt heel leuk joh! En die foto's... jaloers makend hor hihi
    Ik hoop dat je nog veel meer leuks gaat meemaken en ik lees het graag hier op jou site!
    Liefs

  • 04 Januari 2009 - 14:17

    Kirsten:

    Hey kaar! Wat leuk man en wat een leuke foto's lekker weer hihi nou have fun daar he

    kuss

  • 04 Januari 2009 - 18:45

    Sander:

    Ola Ola!

    Jonge dame! Wat heb jij onwijs mooie reisgenotes :P haha!

    Wat leuk weer wat van je te lezen en vooral, wat leuk om de foto's te zien! Ik zag dat je mij vanmiddag hebt geprobeert te bellen! Mijn telefoon heeft kuren en op het tijdstip dat jij belde, lag ik oh zo heerlijk te slapen! :D En ja, dat was idd midden op de dag! :D haha

    Ga er maar een mooie tijd van maken meid! Geniet er lekker van! En ik houd deze site zeker in de gaten!

    Liefs,
    Sander

  • 05 Januari 2009 - 08:02

    Lous:

    Heej kaar, Super bericht!! Leuke foto's en volgens mij een geweldig oud en nieuw gehad!! Dikke kus en geniet nog van je laatste dagen in sydney!!

  • 05 Januari 2009 - 17:39

    Pauline:

    Hey Karen,

    Het is erg leuk om je avonturen en foto's hier te bekijken. Kunnen we toch nog een beetje meemaken wat jij allemaal meemaakt! Zo te lezen heb je t erg naar je zin. Ga zo door en Geniet ervan!

    Liefs Pauline

  • 05 Januari 2009 - 19:17

    Eef:

    Hee lieve meis!
    Allereerst nog de beste wensen he! Super gaaf dat je het zo naar je zin hebt! Moest wel lachen om je verhaal met je nieuwe schoentjes;-)Nou meis, lekker genieten daar! En vooral van het zonnetje! Hier is het KOUD, vanacht wordt het -11!
    Heel veel liefs,
    Eef


  • 05 Januari 2009 - 19:33

    Peet:

    Hoi Kaatje,wat een verhaal al zo van de 1e dagen
    fijn dat je het naar je zin hebt,ik blijf je volgen hoor
    Geniet van al het leuks en het mooie weer
    scheelt 50c!met hier
    liefs peet

  • 07 Januari 2009 - 11:16

    Anne-Fleur:

    He meis, gaaf je bericht zeg!!! En leuk je foto's!
    heb je dat goedkope nummer al, waarmee ze jou goedkoop kunnen bellen?? Ik ga het straks even proberen! Hoopt dat het lukt!!!

    Geniet ervan meis!

    Kus

  • 08 Januari 2009 - 22:25

    Laura..:):

    Meis..
    Super super leuk om je verhaal te lezen.. Wat maak je al mee zeg..Blijf er van genieten heh..;) Enne wel goed blijven smeren heh.. hihi..
    Ik gah vanacht lekker naar curacao.. Zitten we echt heeeeeel ver bij elkaar vandaan..
    K blijf je site volgen en spreek je snel weer..
    Dikke kusss Laura (L)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Karen

Actief sinds 28 Sept. 2008
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 15239

Voorgaande reizen:

29 December 2008 - 11 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: